دکتر ترانه موذنی

دکتر ترانه موذنی

متخصص در روان شناسی، طرحواره درمانی و آموزش مهارت های زندگی

تلفن تماس: 09011898408

برخورد با خیانت زن | نشانه های خیانت زن چیست؟

برخورد با خیانت زن

اگر امکان خواندن این مقاله را ندارید می توانید به فایل صوتی زیر گوش کنید.

التیام، غلبه و گُذر از زخم خیانت : باهم یا تنها ؟

خیانت چیست؟

پیمان شکنی یعنی تماس جسمانی یا رابطه عاطفی با فرد دیگری که در آن از انتظارات و معیارهای رابطه زناشویی تخطی می‌شود. پنهانکاری و دروغ جز اجتناب‌ ناپذیر رفتار خیانت آمیز محسوب می گردد. فرقی نمی‌کند که چه کلمه ای برای آن به کار ببرید عشق بازی، بی وفایی، خیانت، رابطه فرازناشویی ، ملاقات یک شبه یا هر کلمه دیگر که با توجه به مدت و شدت رابطه عاطفی و جنسی پیامدهایی به دنبال خواهد داشت. در ادامه بحث خیانت می خواهیم در مورد برخورد با خیانت زن صحبت کنیم.

خیانت یا پیمان شکنی از جمله ضربه های شدید و به جرات می توان گفت شدیدترین ضربه ای است که زوج‌ها در مسیر زندگی خود تجربه می‌کنند. در ابتدای ازدواج هر دو طرف قسم یاد می‌کنند در تمام لحظه های زندگی، در شادی و غم، در آسایش و سختی، در کنار هم باشند تا زمانی که مرگ آنها را از هم جدا کند. هیچ کس حتی با توهم پیمان شکنی خود و یا همسرش وارد زندگی مشترک نمی شود. آنچه می‌تواند کام شیرین باهم بودن را به شدت تلخ کند نامتوازن شدن رابطه به عنوان زمینه ساز خیانت است. رابطه ای که هر دو میکوشند به اندازه خود و دست در دست یکدیگر به سازندگی این صحنه مشترک زندگی خویش بکوشند.

حضور شخص سوم در حریم زوجی و سرقت احساسات انحصاری، فقط بخشی از ضربه روحی ناشی از آگاهی از پیمان شکنی زناشویی است. خیانت را به سادگی می توان به نامتوازن شدن رابطه زناشویی تعبیر کرد. انگار متوجه می‌شوید شریک تجاری شما، بدون اطلاع شما با فرد دیگری سهام مشترک شما را به اشتراک گذاشته است. در این حالت، دو صورت وجود دارد: یا شریک واقعی شما فرد دیگری است، یا شریک ابتدایی شما بدون اطلاع، فرد دیگری را وارد کرده و از حضور او سود می‌برد، اما سود شما بر اساس همان داشته اولیه است نه سود واقعی حاصل از ورود نفر سوم.

  • خیانت چیست؟
  • تبیین و بررسی علل خیانت زنان کدام است؟
  • بعد از برخورد با خیانت زن، مردان چه رفتاری دارند ؟بعد از برخورد با خیانت زن، مردان چه رفتاری باید داشته باشند؟
  • اقدامی جهت جبران و تلافی یا بخشش و نادیده انگاشتن زخم عاطفی برای ادامه یافتن رابطه؟
  • چگونه از آسیب های بیشتر پرهیز کنیم؟
  • امیدی به حفظ این ازدواج است؟
  • چرا خیانت در روابط زناشویی نیاز به درمان دارد؟
  • آیا رها کردن این رابطه در این شرایط بهتر نیست؟
  • هدف مشاوره خیانت چیست؟
  • نقش زوج درمانگر بر وصل یا فصل رابطه بعد از خیانت چگونه است؟
  • سوالات اساسی بعد از خیانت و قبل از تصمیم گیری نهایی کدام است؟

بیشتر بخوانید: مشاوره قبل از ازدواج

برخورد با خیانت زن

علت خیانت زنان چیست؟

اختلالات درون فردی و تبیین های بین فردی بسیاری برای چنین پدیده ای مطرح شده است. از مشکلات و اختلالات جنسی، که به عنوان محرک مطرح شده تا ناسازگاری های زناشویی و تعارض های حل نشده زن و شوهر یا از همه مهم تر وجود انواع اختلالات شخصیت از جمله اختلال شخصیت نمایشی، هیستریانیک، خود شیفته و مرزی در زنان پیمان شکن.
به هر ترتیب خواه با دید درون فردی و شخصیتی به این پدیده بنگریم و خواه با نگاهی بین فردی در این پدیده کنکاش کنیم متوجه می‌شویم که تفاوت های زنان و مردان در مواجهه با این پدیده چشمگیر است. تقسیم بندی خیانت در زنان و مردان، تقسیم بندی نوع واکنش زنان و مردان، تصمیم های متعددی که زنان و مردان در مواجهه با این رویداد می گیرند هرکدام نشان دهنده تنوع گستره و قابل بررسی ابعاد این پدیده ناخوشایند می‌باشد.

نشانه های خیانت زن

خانم ها هم ممکن است به اندازه آقایان مرتکب خیانت شوند، اما توانایی خانم ها در حفظ شخصیت دوگانه، پنهانکاری و کنترل شرایط پیرامون بیشتر است. در نظر گرفتن هفت نشانه زیر می تواند به شما کمک کند که اگر خیانتی از سمت همسرتان در حال وقوع است بتوانید اوضاع را مدیریت و از بروز اتفاقات ناگوار پیشگیری کنید.
نشانه اول: وابستگی غیر منطقی و بیش از حد به تلفن همراه می تواند به عنوان یک نشانه خیانت زن شناخته شود. در نظر گرفتن رمز های ورودی سخت و غیر قابل پیش بینی و حتی در مواردی سماجت برای عدم ارائه آن به همسر از جمله نشانه دیگری از خیانت زن محسوب می شود.
نشانه دوم: عدم توجه به همسر و حتی بی توجهی به اموری که قبلاً همواره مورد توجه بوده نشانه دوم خیانت محسوب می شود‌. درخواست او برای توجه، دریافت محبت از همسر به مراتب کمتر از قبل خواهد بود. برخورد های نامناسب همسر و نواقص رفتاری او در دامنه توجه زن قرار نمی گیرد.
نشانه سوم: در مواردی زن خیانت کار، همسرش را به پنهانکاری و خیانت متهم می نماید. به عبارتی از آن جایی که خودش در حال فریب دادن همسرش است در خط دفاع به صورت ناخودآگاه قرار می گیرد و اشتباهات غیر اخلاقی خود را به همسرش فرافکنی می نماید.
نشانه چهارم: رفتار های جدید، موقعیت های جدید و حتی کلمات جدید در روابط جنسی خود خواهد داشت و در مواردی از همسرش تجارب جدید جنسی مطالبه می کند.
نشانه پنجم: در الگوی پوشش ،آرایش ظاهری، سبک رفتاری، تکیه کلام‌ های موجود به صورت ناگهانی تغییراتی به وجود می آید. آنچه در این موارد اهمیت دارد تغییر ناگهانی و قابل توجه است. به عبارتی تغییراتی که به دنبال تغییر باور ها و ارزش‌ های فرد در طول زمان ایجاد می شود نشانه ای بر خیانت محسوب نمی شود.
نشانه ششم: با بروز هر مشکل یا شکایتی تمایل به حل آن یا گفتگو پیرامون آن را ندارد. همواره از برقراری ارتباط برای حل مشکل یا گفتگو در رابطه با مسایل و شرایط پیش آمده در رابطه خود با همسرش اجتناب می ورزد.
نشانه هفتم: به طور کلی اظهار خوشحالی، رضایت و شادکامی در کنار خانواده و به خصوص همسرش کاهش می یابد. سرمایه گذاری های مشترک مالی با همسر نیز کمتر می شود و به طور کلی الگوی زوجی مشترک در روابط دو نفره به ندرت دیده می شود.
در نظر گرفتن دو نکته در رابطه با نشانه های بالا بسیار اهمیت دارد. اول آن که تنها یکی از این نشانه ها دلیل بر و جود خیانت نخواهد بود و دوم آن که آنچه اهمیت دارد تغییر ناگهانی در الگوی روابط همسر می‌ باشد.
در هر صورت خیانت توجیهی ندارد. اما دلیلی حتما در پشت رفتار های زن برای خیانت همواره وجود دارد. اگر مردی هستید که توجه به همسرتان یا محبت نمودن به او برایتان اولویت نیست احتمالا یا خودتان در حال خیانت هستید و یا کلا رابطه عاطفی نامعلوم و غیر عاشقانه ای دارید. تمام این موارد می تواند زمینه ساز خیانت همسر باشد. پس اگر در حال حاضر مشغول بررسی نشانه های مطرح شده هستید حتما یک نیم نگاهی هم به رفتار های خودتان داشته باشید.

بعد از برخورد با خیانت زن، مردان چه احساسی دارند؟

از دست دادن انحصار عاطفی با همسر، احساس به سرقت رفتن عواطف توسط طرف مقابل، سوگواری برای از دست دادن اعتماد از دست رفته، احساس ورشکستگی عاطفی، سوگواری برای عمر و زمان و انرژی از دست رفته در این زندگی همگی از جمله عواطف ناخوشایندی هستند که توسط مردان بعد از آگاهی از خیانت همسرشان تجربه میشود. آنچه از همه مهمتر است تجربه خشم انفجاری و لطمه خوردن به غرور مردانه ی آنان است که زمینه را برای تصمیم گیری بهتر چه تصمیم گیری برای بازسازی و چه تصمیم برای ترک رابطه سخت‌تر می‌کند. علاوه بر خشم فرد خیانت دیده مدام سوالاتی بدون جواب در سر دارد. سوالاتی از قبیل آیا خیانت را می شود بخشید؟ آیا بازگشت به زندگی بعد از خیانت امکان پزیر است؟ یا اینکه چطور خیانت را فراموش کنیم؟

مردان در برخورد با خیانت زن باید چکار کنند؟

بهترین برخورد با خیانت زن چیست؟

برخورد با خیانت زن
پس از افشای پیمان شکنی زن شما دو وظیفه مهم دارید:

1) راهی برای غلبه بر آشفتگی های هیجانی خود بیابید.
2) بی آنکه اوضاع را خراب کنید و اجازه دهید شیرازه زندگیتان از هم بپاشد قبل از هر گونه تصمیمی مبنی بر بازسازی رابطه یا ترک آن با همسرتان امور زندگی را در شرایط ناخوشایند پیش آمده به صورت موقت مدیریت کنید و اجازه نابسامان شدن بیشتر شرایط را فراهم نکنید.
در ادامه به توضیح کامل تری در این زمینه پرداخته می شود.
✓ در قدم اول باید شک و تردید راجع به خیانت همسر را قبل از هر اقدامی به یقین تبدیل کنید.خیال خود را از وجود هر گونه شک و ابهام پیرامون خیانت همسر راحت کنید.شتابزده و احساسی قضاوت و نتیجه گیری نکنید . زیرا در غیر این صورت تبعات غیر قابل پیش بینی را به زندگی خود وارد نموده اید. شک در چنین مواردی می‌تواند سرآغاز به وجود آمدن هر نوع ناراحتی و بی اعتمادی و حتی خیانت در آینده رابطه شما گردد.
✓در قدم دوم نشانه های خیانت زن را به صورت دقیق و به دور از هر گونه هیجان بررسی کنید.در صورت وجود نشانه های شک برانگیز مبنی بر خیانت زن حتما در این زمینه با او در زمان و مکان مناسب و به دور از تنش گفتگو کنید و توضیحات او را بشنوید . نقاط ابهام و شک برانگیز را با او در میان بگذارید و فرصت برقراری گفتگو ( گفت و شنود ) را فراهم نمایید.
✓در قدم سوم حتما برای حل و فصل نمودن احساسات دوگانه و پریشانی هیجانی حاصل از تجربه پیمان شکنی به خودتان و همسرتان زمان بدهید. مدتی را بدون اینکه خود را تحت فشار تصمیم گیری بگذارید، بگذرانید. خشم و عصبانیت، هیجان غالب مردان بعد از تجربه خیانت زن است. این هیجانات را بپذیرید و برای خودتان حق عصبانیت و خشمگین شدن قائل شوید. خشم را انکار یا کتمان نکنید و آن را فرو نخورید.

خشم انفجاری در مردان تا حدود زیادی حاصل زمینه های فرهنگی و مذهبی موجود در جامعه ایران است که دید متفاوتی نسبت به خیانت زن وجود دارد. اگر فرصت حل و فصل نمودن هیجانات شدید را به خودتان ندهید ممکن است منجر به اتفاقات تلخی شود یا امکان ترمیم رابطه را از دست بدهید. در این زمینه حتما از مشاور خانواده یا روانشناس صاحب صلاحیت کمک بگیرید.

✓در قدم چهارم بعد از گذشت زمان مشخص، حتماً به سهم و نقش خود در شرایط ناخوشایند پیش آمده فکر کنید. نشانه های خیانت زن را پیدا کنید این اتفاق ممکن است بازتاب مشکلی در رابطه شما باشد. پذیرش سهم و نقش شما و مسئولیت پذیری تان در برابر اوضاع نامناسب فعلی مهمترین گام در بازسازی رابطه است.

بر خلاف مردان که معمولاً به دنبال ارضای تنوع طلبی جنسی یا اثبات قدرت خود مرتکب پیمان‌ شکنی می‌شوند، هدف زن از خیانت این است که مشکلات عاطفی خود را بتواند در سایه رابطه ای برطرف نماید. در واقع زنان به دنبال یافتن شریک عاطفی و مردان به دنبال یافتن شریک جنسی در روابط فرازناشویی هستند. افراد رشد یافته و منطقی در برخورد با خیانت زن می‌کوشند با دیدی آگاهانه و دریافت کمک حرفه ای روانشناختی، مسئله اصلی را شناخته و راه‌ حل محورانه به دنبال حل آن باشند و از هرگونه نتیجه گیری شتاب زده و مبتنی بر عواطف و احساسات شدید پرهیز نمایند.

✓ در قدم پنجم در نظر بگیرید اگر چه پدیده پیمان شکنی و بی وفایی در زندگی زناشویی سرمایه عاطفی و روانی شما را میتواند به غارت برده و شما را دچار ورشکستگی عاطفی نماید اما به جای تعبیر چنین مشکلی به عنوان فاجعه یا رخداد غیرقابل حل باید آن را به عنوان یک مسئله مطرح و با آن برخورد کنید تا بتوانید بدون قضاوت و هیجان منفی در جهت حل و فصل آن تلاش موثر نموده و زمینه تکرار یا بروز آن را در آینده محدود کنید.

در آخر اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که چطور خیانت را فراموش کنیم و یا اینکه آیا میشود خیانت را جبران کرد؟ اگر می شود، چطور خیانت را جبران کنیم؟ می توانید این مقاله ها را در سایت من مطالعه کنید.

چرا خیانت در روابط زناشویی نیاز به درمان دارد؟

آیا رها کردن این رابطه در این شرایط بهتر نیست؟
پاسخ روشن است مسائلی که با آنها دست به گریبان هستید با گذشت زمان دست از سرتان برنمی دارد. اگر سعی کنید به سادگی و بدون تحمل هیچ مشقتی از شرّ رنج‌هایتان رها شوید و یا با توسل به روش های نامناسب، با مشکلات و مسائل تان گلاویز شوید، در نهایت به راحتی پشیمان می‌شوید و قطعاً زخم‌هایتان نه تنها التیام نمی‌یابد بلکه خشمتان نیز تا ابد فروکش نمی‌کند.
چگونه از آسیب های بیشتر پرهیز کنیم؟
یکی از راهبردهای پیشگیری از خیانت زنان که طی جلسات مشاوره خیانت در شمال تهران، شناخت و بررسی موارد خطرناک برای ازدواج و آمادگی برای مقابله با آنهاست.
مثلاً سن ۳۵ سالگی زن به چند دلیل آغاز سن خطر (danger _ age) برای خیانت است.
یک اینکه زن متوجه تغییرات بدنی و ظاهری خود می شود. گروهی از زنان با روی آوردن به تجربه های جنسی متنوع سعی در مقابله با «احساس مسن تر» شدن میکنند.
دلیل دیگر آنکه که معمولاً زنان در این سن بعد از ورود بچه ها به مدرسه به بازار کار بر می‌گردند و با مردان جدید و تجربه‌های جدیدی روبرو می‌شوند که ممکن است به تمایل جنسی آنها دامن زده است.
سوم آنکه عدم پاسخگویی شوهر به نیازهای عاطفی و جنسی همسر میتواند یکی دیگر از عوامل پیش بینی کننده خیانت زنان محسوب شود. تقریبا تمام زنان برای ارتباط عاطفی ارزش دو چندانی قائل هستند و نامطلوب بودن ارتباط عاطفی می تواند موجبات آزار بیشتری را برای آنها فراهم نماید. بسیاری از زنان به دلیل احساس ناکامی در ارتباط با همسر خود دچار مشکلات روانشناختی بسیاری از جمله، افسردگی و انواع اختلالات اضطرابی می شوند و بیشتر احتمال دارد که برای جبران مشکلات عاطفی خود به روابط فرازناشویی پناه ببرند.
برای شناخت انواع اختلالات اضطرابی و افسردگی، نشانه و راهکارهای درمان به مقاله های مربوطه مراجعه کنید. همچنین اگر این قضیه بر عکس باشد شما می توانید مقاله برخورد با خیانت مرد را مطالعه کنید.

چهارم آنکه کار و درآمد، قدرت بیشتری به همراه می آورد. پژوهش ها نشان می دهد که بین قدرت و خیانت همبستگی مثبت وجود دارد. علت آن این است که قدرت باعث بالا رفتن ضریب اطمینان و اعتماد به نفس فرد در از جذب یار و معشوق باشد. این همبستگی هم در خیانت واقعی صورت گرفته و هم در قصد ورود به خیانت وجود دارد. این همان چیزی است که آن را به عنوان «یکی شلوارش دوتا شده است» می‌شناسیم. پژوهش‌ها نشان می‌دهد که رابطه بین قدرت و خیانت در بین زنان همانند مردان است.

هدف مشاوره خیانت چیست؟

برخورد با خیانت زن
پیشروی در مسیر سالم درمان به آن معناست که می توانید مستقلانه جراحت هایی را که از پیمان زناشویی داشتید التیام ببخشید و آینده ای را که می خواهید برای رابطه تان بسازید.
یعنی با درک چگونگی و چرایی آنچه اتفاق افتاده می توانید تصمیم عاقلانه تری برای ماندن یا جدایی بگیرید. به عبارت دیگر بی آنکه قلب تان از شدت خشم، سوءظن احساس گناه و شرمساری بشکند و از ناتوانی در برابر این ورشکستگی عاطفی نتوانید کمرتان را راست کنید خودتان را در برابر آسیب های بعدی زندگی بیمه کنید. به دقت به همسرتان ،خودتان و گذشته زندگیتان نگاهی بیندازید آنگاه می توانید بفهمید چه چیزی رابطه شما را نسبت به خیانت آسیب‌پذیر کرده و چگونه می توانید با تغییراتی که در آینده ایجاد می کنید رابطه زناشویی فعلی و بعدی خود را بر شالوده محکم و مطمئن تری بسازید.

در پی جلسات مشاوره خیانت زوجین می‌توانند متوجه شوند که چرا آخر و عاقبت رابطه شان به پیمان‌شکنی ختم شده است. اگر مخصوصا همسر پیمان شکن این موضوع را واکاوی کند آنگاه اعتماد و صمیمیت دوباره در رابطه زناشویی شأن جوانه خواهد زد. تجربه نشان داده است اگر در جلسات مشاوره بفهمید چه چیزی رابطه شما را نسبت به پیمان شکنی آسیب پذیر کرده ، این همان ماموریتی است که رابطه شما را از سقوط در دره هولناک خیانت در آینده ایمن میکند. بهترین راه رهایی کامل پس از پیمان شکنی این است که به فهم جدیدی از خودتان و همسرتان برسید. شما به چشم انداز جدیدی درباره ملزومات رابطه‌ای متعهدانه و ویژگی های شخصیتی همسرتان باید دست یابید.

بیشتر بخوانید: خیانت همسر

برخورد با خیانت زن

نقش زوج درمانگر بر وصل یا فصل رابطه بعد از خیانت

همان طور که می‌دانید در طول جلسات زوج درمانی در بعضی از موارد تکالیف شما مستلزم گفتگو یا انجام فعالیت‌های مشترک با همسرتان است که به شما کمک می کند به درک مناسب تری از رابطه دست یابید و به این سوال پاسخی منطقی بدهید که اگر به دلیل خیانت زن به رابطه زناشویی تان میخواهید پایان دهید یا تمایل دارید رابطه تان را بازسازی کنید آیا این کار اقدام عاقلانه ای است؟

پژوهش های بیشماری نشان داده اگر رویدادهای سنگین عاطفی مثل پیمان شکنی و خیانت به درستی حل و فصل نشود، اثرات منفی آنها می‌تواند روابط بعدی شما را به راحتی تحت تاثیر قرار دهد. همراه با جلسات زوج درمانی در شمال تهران تکالیف پیشنهادی و کتاب های مناسبی در این زمینه به شما پیشنهاد می گردد و به دنبال تمام این اقدامات سطح آگاهی شما از رابطه افزایش پیدا کرده و می آموزید اولین چالش شما مواجه و غلبه بر ویرانی های اول رابطه است و سپس پرهیز از هرگونه خرابکاری ، اقدام عجولانه و مدیریت وظایف و مسئولیت های شما در خانه می باشد.
با احساسات شدید خود و همسرتان روبرو شوید و درباره موضوعات دشوار و پیچیده احساسی گفتگو کنید. تصمیم بگیرید چگونه از پس وظایف روزمره والدینی خود از انجام کارهای خانه گرفته تا رسیدگی مسائل اقتصادی بر می آید.

سوالات اساسی بعد از خیانت و قبل از تصمیم گیری نهایی کدام است؟

قبل از تصمیم گیری نهایی برای ادامه رابطه، به صورت مشترک تصمیم بگیرید:

  • چگونه با هم زندگی کنید؟
  • باید با هم بخوابید؟
  • رابطه جنسی داشته باشید؟
  • تکلیف رابطه با نفر سوم را چگونه معین میکنید؟
  • دیگران اعم از فرزندان اعضای خانواده و دوستان صمیمی چقدر باید درباره پیمان شکنی بدانند؟

از مشاوره در این زمینه کمک بگیرید گرچه بعد از تکمیل دوره درمان و اتمام جلسات مشاوره، خودتان تصمیم گیرنده نهایی هستید اما حضور یک مشاور به شما کمک می‌کند که با بینشی که در طی جلسات درمان عایدتان شده ، رابطه تان را بعد از خیانت زن در یک فرآیند یا مسیر سالم آغاز نمایید و بتوانید التیام مناسبی بر درد ها و تردیدهایی که برایتان اتفاق افتاده بگذارید و روابط آتی را با آسیب‌ کمتری که هدف نهایی روان درمانی خیانت است تجربه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

Share on whatsapp
واتس اپ
Share on telegram
تلگرام
Share on twitter
توییتر
Share on linkedin
لینکدین
4.3/5 - (20 امتیاز)

48 پاسخ

  1. سلام روز بخیر
    من از خانومم ب تازگی خیانت دیدم و بخاطر دخترمون نمیخوام ازش جدا بشم ک اسیب نبینه اما مدام بهش شک دارم و چکش میکنم در حدی ک خودمم خسته شدم
    ایا این اعتماد دوباره برمیگرده یا جدایی فقط میتونه بهم کمک کنه؟

    1. سلام متشکرم روز شما هم بخیر.
      متاسفانه این تفکر جا افتاده که اگر خیانت دیدین باید جدا بشین. اما این تنها راه نیست و رابطه مجدد میتونه شکل بگیره و اعتماد بینتون باز هم برگرده و به زندگیتون مثل قبل ادامه بدین

    2. سلام
      من یه کمک میخواستم نتونستم با هیچ کسی صحبت کنم بد جور در مونده شدم مدتی بود به مادرم شک داشتم الان مطمعن شدم که مادرم با کسی در ارتباط هستش اما پدرم بی خبره همین که من میدونم و اون نفهمیده بد جور داره داغونم میکنه پدرم ادم ساده ایه سر همین موضوع من دارم داغون میشم از بچه گیم هم که یادمه هر وقت مشکل داشتن نه مشاور رفتن نه قبول داشتن خیلی فکر ها به سرم زد اینکه برم سراغ طرف یا تو خونه بگم نمیدونم بدجود بهم ریختم زندگی خودمم دیگه نمیتونم ادامه بدم خواهشا یه لطفی به من بکنید بگین من چیکار کنم

      1. دوست عزیز
        میدونم که خیلی دوست داری در این شرایط به پدر و مادرت کمک کنی ولی اون چیزی که اهمیت داره این هست که بتونی اول بین احساس خشم خودت و دوست داشتن پدر و مادرت تفکیک قائل بشی و این دو رو از هم جدا کنی. چون اینجوری نمیتونی حمایت درستی داشته باشی
        حتما پدر و مادرت نیاز به مشاور دارند احتمالا اگر زودتر برای مدیریت تعارض های زناشویی شون مشورت می‌گرفتند شرایط به این شکل جلو نمی‌رفت. از طرفی به دلیل خشمی که از مادرت داری مدیریت احساس برات سخته. حتما از یک روانشناس کمک بگیر.

  2. سلام
    من از همسرم خیانت دیدمو نتونستم خودمو کنترل کنم و برخوردی خیلی بدی باهاش داشتم ایا این قابل جبرانه؟چون الان ک چندماه میگذره میفهمم که خودشم پشیمونه

    1. دوست عزیز نوع رابطه شما بعد از تجربه سهمگین خیانت می تواند تا حدود زیادی تعیین کننده ی دلیل لازم برای ادامه یا جدایی از رابطه باشد. اگر شما از برخورد خودتون پشیمون هستید و ایشون هم از خطای خودشون پشیمون هستند ،زمینه رابطه فرصت لازم برای جبران رو در اختیار شما خواهد گذاشت .

    2. سلام من متأسفانه یه اشتباه کردم و رابطه داشتم وهمسرم الان میگه هرچی مشاور بگه بنظرتون میشه مشاور باعث جدایی نشه مشاوره میتونه آرومش کنه؟؟؟؟

  3. سلام
    من دوماهه که بدون خبر دادن به خانوادم بعد از متوجه شدن خیانت زنم اومدم سفر و نمیدونه کجام و حتی چرا رفتم و خبری ازم نیست‌…نمیتونم برم و با این قضیه رو برو بشم میشه کمکم کنید؟

    1. دوست عزیز به منظور حل و فصل نمودن خشم و هیجان منفی حاصل از تجربه دلخراش خیانت شما در مرحله انکار یا اجتناب بودید و به همین دلیل تصمیم عجولانه ای مبنی بر سفری که ضرورتی نداشته گرفته بودید .اکنون بعد از گذشت مدت زمانی، شرایط پذیرش محیا شده و شما آمادگی لازم را برای ارائه برخورد مناسب با خیانت همسرتان به دست آورده اید. یعنی سبک مقابله ای محافظ ناکارآمد و بی تفاوتی به تدریج به سبک مقابله ای سالم تبدیل شده است.در شرایط حاضر حتما مقاله های مربوط به خیانت را که در سایت موجود است، مطالعه کنید و برای مدیریت عواطف و هیجانات منفی خود و اتخاذ تصمیم مناسب و منطقی مبنی بر ماندن در رابطه با ترک آن از زوج درمانگر و مشاورین خانواده کمک بگیرید.

  4. من از خانوم اولم خیانت دیدمو بعدش یه جریاناتی اتفاق افتاد که نشد زندگیمونو درست کنیم و از هم جدا شدیم حالا بعد ۲ سال میخوام بازم تشکیل خانواده بدم اما دیدم نسبت به خانوما بد شده…. چجوری دیدمو عوض کنم؟

    1. دوست عزیز شرایط زمینه ساز در ایجاد روابط فرازناشویی و تجربه خیانت بسیار ریشه ای و در عین حال متنوع هستند و صرفاً نمی‌توان نادیده انگاشتن این عوامل یک رابطه را بعد از تجربه تلخ خیانت ادامه داد یا ترک کرد. به همین دلیل حتما قبل از اتخاذ تصمیم جدی مبنی بر رجوع دوباره و ساختن رابطه زوج تان از مشاوره زوج درمانی، کمک بگیرید تا بتوانید در درجه اول به خودتان کمک کنید و سپس برای چگونگی برقراری مجدد رابطه تان تصمیم گیری کنید .

  5. سلام
    بنده از خانومم خیانت دیدم و سعی کردم با کمک مشاوره فراموش کنم این جریان رو و زندگیمون رو از اول درست کردیم ولی الان بعد از ۱۰ ماه خانومم میخواد از هم جدا بشیم.احتمالش هست که تو کل این مدت به خیانت ادامه داده باشه؟

    1. دوست عزیز اگر دلیل یا شواهدی در طول این مدت مبنی بر خیانت همسرتون نداشتید به احتمال زیاد ایشون خیانتی در این مدت مرتکب نشدند. ولی سوالتون در رابطه با اینکه چرا الان بعد از ۱۰ ماه خانمتون تمایل به جدایی داره حتما باید مشاوره زوجی صورت بگیره تا موارد آسیب زای موجود در رابطه زوجی شما بررسی و با همکاری خودتون در طول جلسات زوج درمانی رفع بشه. علت تمایل همسرتون به طلاق در شرایط فعلی حتماً باید بررسی بشه و این علت می‌تونه هیچ گونه ارتباطی به خیانت همسرتون در سال های اول ازدواج نداشته باشه.

  6. سلام من یه خانم۳۰ساله هستم و ده ساله ازدواج کردم..ازدواج ما پیشنهادی یا سنتی بود من قبل ازدواج کسی رو دوست داشتم و فک میکردم با ازدواج با کس دیگه ایی این حس از بین میره ولی توی این ده سال همش دارم به اون شخص فک میکنم و تازگیا فکر خیانت مثل خوره به جونم افتاده…دیگه نمیتونم خودم رو کنترل کنم..
    با اینکه یه پسر چهارساله دارم و همسرم ادم خوبیه ولی در این باره هیچ منطقی نیستم و همش دنبال راهی برای برقراری رابطه خطا هستم تو رو خدا کمکم کنید..
    به حدی دنبال رابطه با اون شخصم که حتی از پسرمم خجالت نمیکشم

    1. سلام دوست عزیز
      حتما قبل از هر اقدامی در این زمینه یک جلسه مشاوره تخصصی با روانشناس داشته باشید . صرفا مواردی که دوست داریم می‌توانند درست نباشند و صرف دوست داشتن مجوزی برای اقدامی که تبعات غیر قابل جبرانی خواهد داشت نخواهد بود. مواردی مثل افسردگی و اختلال شخصیت در اقدام به خیانت قابل بررسی هست .

  7. سلام،وقت بخیر،خسته نباشید، من از سالها قبل به اینکه همسرم به من خیانت کرده مشکوک بودم(البته یقین داشتم)، اما ایشون بعد گذشت چندسال به کارش اعتراف کرده و برای من به هیچ وجه قابل هضم نیست ونمیتونم با این موضوع کنار بیام، از طرفی با داشتن فرزند نمیتونم ازش جدا بشم،این موضوع چنان از نظر روحی منو داغون وافسرده کرده که قادر به ادامه زندگی عادی نیستم، لحظه ای از ذهنم پاک نمیشه، از آدمی شاد و پر انرژی به انسانی ساکت وگوشه گیر و افسرده تبدیل شدم، لطفا راهکاری به من بدید. ممنون و مچکرم.

    1. دوست عزیز
      از طرز نوشتن و بازگو کردن آنچه به وقوع پیوسته بیشتر به نظر میاد که رابطه زن و شوهری شما به رابطه مادر و فرزندی یا معلم شاگردی تبدیل شده و از اینکه بر خلاف میل شما و بدون اجازه از شما همسرتان کاری انجام داده بیشتر اذیت شدید تا انجام خیانت، حتما از روانشناس یا زوج درمانگر برای رسیدن به صلح و وحدت درونی خودتان در قدم اول کمک بگیرید .

  8. سلام همسر من چند وقت پیش خیانت کرد و چون من متوجه شدم ادامه نداد و فقط عاطفی بود و به خیانت جنسی نرسید. چکار باید انجام بدم که دیگه احتمال خیانتش کم باشه و اتفاق نیفته؟ بخاطر بچمون نمیخوام زندگیمون خراب بشه.

    1. دوست عزیز
      به منظور مراقبت از رابطه تون و پیشگیری از اتفاقات ناخوشایند آینده حتما بعد از وقوع خیانت در جلسات مشاوره خیانت و زوج درمانی شرکت کنید.تا علل و عوامل زمینه ساز خیانت مشخص شود .

  9. سلام میخواستم بدونم اگه خیانت زن تو دوران عقد اتفاق بیفته وقتی تازه اول راه هستیم بخشش کار درستیه؟ نگرانم که چند سال بعد زندگی مدام اتفاق بیفته و وضعیت بدتر بشه و جدایی هم سخت تر بشه . ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. دوست عزیز
      دوران نامزدی و دوران عقد دورانی هستند که شما به شناخت و آگاهی بیشتری از طرف مقابل تون دست پیدا میکنید. در این دوران با دیدن خیانت سوالی برای ادامه مسیر پر مسئولیت ازدواج باقی نمی‌ماند. دادن فرصت دوباره یا انکار اهمیت موضوع ممکن است شما رو در معرض آسیب بیشتری قرار دهد.

  10. سلام من به همسرم یکسال پیش خیانت کردم و قبل اینکه متوجه بشه این قضیه تموم شد و الان خیلی پشیمونم و عذاب وجدان دارم و زندگیمو دوست دارم و نگرانم که یوقت همسرم از جایی نفهمه و زندگیمون خراب بشه … اگه خودم بهش بگم همه چیز بدتر نمیشه؟ اصلا کار درستیه؟ لطفا کمکم کنید

    1. دوست عزیز
      مطرح کردن موضوع با همسرتون می‌تونه برای او بسیار آسیب زا باشه و انجام این کار پیشنهاد نمیشه،ولی در مورد احساس پشیمانی و عذاب وجدانی که دارید اجازه بدین وجود این احساسات عذاب دهنده چراغ راهی باشند که علت ارتکاب خیانت در شما رو روشن کنند و در این زمینه حتما در جلسات مشاوره فردی در زمینه خیانت استفاده کنید.

  11. سلام وقت بخیر
    چندروزه متوجه شدم زنم حدود سه ساله با یه مرد متاهل رابطه داره تماس چت و …وپولم ازش گرفته و فرستادمش خونه پدرش براطلاق.مادوفرزند هم داریم و الان ابراز پشیمانی کرده.وموندم چه کنم باخودم و زندگیم

    1. سلام دوست عزیز در شرایط حاضر قبل از تصمیم گیری برای طلاق یا جدایی حتما از مشاوره خانواده یا زوج درمانگر کمک بگیرید. صرفا طلاق گرفتن با وجود دو فرزندی که دارید برای شما راهگشا نخواهد بود .

  12. سلام من ۱۲ ساله ازدوج کردم بعد از گذشت ۸ سال اززندگی مشترک خانم خیانت کرد وچون من شک داشتم با خودش درمیان گزاشتم و او اقرار کرد و گفت توبه میکنم بعد از ۴ سال دوباره متوجه شدم با شخص دیگری رابطه داشته والان داغونم دو فرزند دارم حتی یکی از فرزندانم متوجه شده وبه من اطلاع داد ودخترم افسرده شده حالا چیکار کنم ایا طلاق جواب گو هست یا انتقام بگیرم و همشون را بکشم وبعد خودم با بچه ها چیکار کنم چون خیلی دوستم دارن

    1. دوست عزیز
      متاسفانه بعد از اینکه اولین خیانت که مشاهده کردین صرفاً به دادن فرصت دوباره بدون بررسی علل و ریشه‌های خیانت اکتفا کردین و بعد از چهار سال چون این مسئله ریشه یابی نشده بود مجددا شاهد این تجربه تلخ در روابط زناشویی خود بودید. پیشنهاد من به شما قبل از هرگونه اقدامی حتماً مشورت با یک مشاور خانواده یا یک زوج درمانگر است که در زمینه خیانت به صورت تخصصی بتواند شما را راهنمایی کند.صرفا انتقام‌گرفتن یا اقدامات بدون فکر دیگری که مطرح نمودید هیچ کمکی به شما و بهبود شرایط موجود نخواهد کرد.

  13. سلام وقت بخیر
    ببخشید من ۶ماهه که تو خیانت ب همسرمم و الان ۲ماهه که اختلال بینمون افتاده و یه دختر۳ساله دارم و ازم دورش کردن و کسی از خیانتم بویی نبرده وخودم خیلی ناراحتم و پشیمونم و طرف خیانتمم تهدیدم میکنه که اگه برگردم سر زندگیم آبرومو میبره وباید طلاق بگیرم و باهاش ازدواج کنم
    ممنون میشم اگه راهنمایی م کنید🙏
    یعنی به حدی ناراحتم که یه وقتایی فکر خودکشی ب سرم میزنه وباز بخاطر دخترم پشیمون میشم

    1. دوست عزیز
      حتما قبل از هر گونه تصمیمی برای طلاق یا ازدواج مجدد از مشاوره خانواده کمک بگیرید. اگر همسر فعلی متوجه خیانت شما نشده ولی به دلیل اختلافات موجود تعارضاتی وجود دارد حتما باید برای رفع آن اقدام کنید که زمینه های بروز مجدد خیانت را بتوانید ریشه یابی کنید. از طرفی به دلیل حضور فرزند سه ساله ای که دارید اهمیت این موضوع برای شما چندین برابر خواهد بود‌.

      1. سلام
        من مدت دو سال به شوهرم که خیلی در حق من بی عاطفه بود، خیانت کردم و از روز اول هم که در دام رابطه بودم، خیلی تلاش کردم که تمومش کنم اما حریف طرف مقابلم نمیشدم و حتی اظهار میکرد اگه برم خودشو میکشه. اما با هزار بدبختی الان ازش جدا شدم ولی حال روحی خودم خوب نیست. بی اختیار مدام اشکام جاریه. دلخوشی تو زندگیم ندارم

        1. دوست عزیز
          رابطه فرازناشویی سرشار از هیجان های زودگذر و خالی از هرگونه مسئولیت های جدی زناشویی خواهد بود. به همین دلیل ترک این رابطه می تواند برای شما به لحاظ روحی سخت و تا حدودی تلخ باشد. اگر حال روحی شما در شرایط فعلی خوب نیست و بی اختیار اشک شما جاری می شود اجازه بدین تا این شرایط سپری شود و دلتنگی مجوزی برای ورود به یک رابطه اشتباه و به شدت تخریب کننده را برای شما صادر نکند.

  14. من متوجه خیانت همسرم شدم و اومدم خونه ی پدرم حدود ۹ ماهه و اون خانم رو هم که همسرم باهاش بهم خیانت کرده رو میشناسم تصمیم به طلاق گرفتم یک دختر ۱۲ ساله هن دارم ، اون خانم هم همسر و ۲ دختر داره
    تا الان صبر داشتم اما الان میخوام همسر اون خانم رو هم در جریان بزارم چون با خیانتشون به من و دخترم و اون آقا و دو تا دخورش ظلم شده
    آیا درسته که آگاه کردن اون آقا رو حق نسلم خودم میدونم؟؟

    1. دوست عزیز
      آگاه کردن همسر اون آقا نسبت به شرایط اخلاقی همسرش مسئولیت شما نیست. آنچه در این شرایط با توجه به اینکه ۹ ماه از خیانت میگذرد، برای شما، دخترتون و رابطه زوجی شما اهمیت دارد مدیریت احساسات خودتون و حل تعارضات موجود در رابطه و سپس تصمیم برای ماندن با وضعیت مناسب یا جدایی با حداقل آسیب برای شما خواهد بود.

  15. سلام
    من ۱۰ سال ازدواج کردم باعشق و دوست داشتن حاصل این زندگی دختر ۲ساله ای است کا عاشقانه دوستش دارم
    اما الان ۲ ماهه که فهمیدم زنم با کسی رفیق شده وکاملا به من به وحشتناک ترین ممکن و تعداد متعدد خیانت کرده وقت هایی که منزل نبودم متاسفانه …
    در حال حاضر دیگه امیدی به ادامه این زندگی ندارم
    و دخترم نگهداشتم و ایشان رفته منزل خانوادش

    متاسفانه نمیفهمم چی کم گذاشتم اینطور شد

    و بدتر این این بود که دوربین در منزل نصب کرده بودم

    در حال حاضر شدم یک بیمار روانی که فقط فیلم ها را مرور میکنم و به فکر طلاق هستم

    1. دوست عزیز
      تجربه تلخ خیانت در رابطه زناشویی مانند یک سوگ یا داغدیدگی محسوب می شود که دقیقا مانند یک ترومای سنگین عاطفی در روانشناسی نیاز به درمان و رسیدگی دارد. مرور فیلم های موجود در طول این دو ماه به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. چرا که زمینه اضطراب و نشخوار فکری را در شما بیش از پیش فعال می سازد. حتماً قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی مبنی بر طلاق یا جدایی از یک زوج درمانگر کمک بگیرید.

  16. سلام
    خانومم خیانت کرده و از گوشیش تمام چت ها و پیام های سکسی رو سیو کردم ، با مردی که با زنم بوده چکار کنم ؟ زندگیمو دوست دارم و دوتا بچه دارم .زنم سکس هم داشته . باهاش چکار کنم ؟ دیگه هیچ احساسی بهش ندارم و وجودش رو در خانه کنار بچه‌هام نمیتونم تحمل کنم . راهی بغیر از جدایی دارم ؟؟؟

    1. دوست عزیز
      با توجه به تجربه بسیار ناخوشایند و تلخی مانند خیانت که شما بر این باور هستید همسرتان مرتکب آن شده پیشنهاد می شود حتماً قبل از هرگونه تصمیمی از جمله جدایی یا سوالی که پرسیدید که با مرد مورد نظر در رابطه فرازناشویی چه کار کنید با یک مشاوره خانواده یا زوج درمانگر مشورت کنید. تجربه سهمگین خیانت تجربه تلخی است که ممکن است به تنهایی قادر به حل و فصل نمودن آن نباشید.

  17. سلام و عرض ادب
    مدتیه که همسر من خیلی به خودش میرسه موهاشو رنگ می کنه لیفت لب انجام میده بوتاکس می کنه ، تمایلی به رابطه با من نداره تاره اگر این اتفاق بیوفته مثل یه مجسمه رفتار می کنه هیچ احساسی نداره سعی می کنه به بهانه های مختلف از رابطه با من در بره میگه تو بو می دی عرق کرده بدنت در صورتی که من خیلی به خودم می رسم مرتب حمام می کنم آرایشگاه می ره ۱۱ شب میاد خونه بهش میگم، میگه آرایشگاه شلوغ بود خلاصه یه مدتیه رفتارش تغییر کرده نمی دونم به من خیانت کرده یا من بی خودی شک کردم لطف کنید راهنمایی بفرمائید ممنون میشم

    1. دوست عزیز
      فارغ از مسئله خیانت که اتفاق افتاده یا خیر ناکارآمدی و نارضایتی روابط زناشویی و جنسی شما میتواند یکی از عوامل زمینه ساز خیانت باشد، پیشنهاد میشود حتما با یک مشاور خانواده یا زوج درمانگر به منظور ارتقا سطح کیفی رابطه فعلی خود مشورت کنید.

  18. درود احترام
    من الان در دورانی هستم که گفتگو با همسرم در مورد کارهای زیانبارش هیچ نتیجه نداده و هیچ نشونه ای از پشیمونی که نداره که هیچ بلکه با اقتدار تمام از خودش و کارهاش دفاع میکنه و همه چیز رو تقصیر من میندازه … بگذریم…
    شما در جایی از قفسه داروهای درمان روانی صحبت کردین… میخواستم بدونم ایجاد رابطه با زنانی که مانعی برای رابطه ی جنسی ندارن میتونه یکی از داروهایی باشه در مداوای افسردگی بعد از خیانت دیدن یا نه ؟

    1. دوست عزیز
      سوال شما بسیار مبهم و کلی است برای پاسخ دادن به این سوال نیاز به اطلاعات بیشتری در زمینه شرایط سنی و شرایط کاری شما وجود دارد.اینکه هدف شما از مطرح کردن و در جریان گذاشتن پدر و مادر خانمی که با او در ارتباط هستید چه چیزی خواهد بود ؟ نوعی ارتباط برای شما و برای خانم چگونه معنا میشود؟ هدف شما از این ارتباط چه چیزی است؟ پاسخگویی به همه این سوالات لازم است تا بتوان در رابطه با تماس یا تلفن شما با خانواده ایشان نظری داد.

  19. من یک ساله به شوهرم خیانت کردم شوهرم از این موضوع اطلاع داره ولی جدا نشد بخاطر بچها ولی دیگه اصلا حرف زده نمیتونم بزنم میگه تو خیانت کردی این کارو کردی همیشه وسط هر حرف ساده اشتباه همو به روحم میاره سه تا بچه دارم خودمم بیست چهارسال سن دارم لطفا مشورت بدین بمونم یا نه

    1. دوست عزیز
      اعتماد از دست رفته به دلیل لغزش شما با گذشت زمان و فقط و فقط تلاش دوباره ساخته خواهد شد ، با توجه به سه فرزندی که دارید و سن ۲۴ سالگی گزینه طلاق برای شما گزینه مناسبی نخواهد بود . در زمینه صحبت از خیانت شما در میانه هر گفتگویی که با همسرتون دارید حتما از یک مشاور خانواده یا زوج درمانگر به اتفاق همسرتون کمک بگیرید‌.

  20. همسرم مدام بهم شک داره و چکم میکنه،میت.نه نشانه این باشه که چون خودش بهم خیانت میکنه بهم شک داره؟

    1. این مورد می تواند گاهی از علائم خیانت باشد اما به تنهایی دلیل کافی و محکمی مبنی بر خیانت نمی تواند باشد و در این مورد نمی توان نظر قطعی داد ،پیشنهاد میکنم حتما به یک مشاور زوج درمانگر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوبت آنلاین
نوبت تلفنی
نوبت حضوری